لیست فیلم‌های سال ۲۰۲۱ که تماشا کرده‌ام - پارت اول

امیر + ۱۴۰۰/۹/۲۸، ۱۰:۴۰

هلو اوری بادی ( hello everybody )

ولکام تو مای «تو واچ لیست» شو ( welcome to my ''to watchlist'' show)

اهم اهم 

خب خب می‌خوام فیلم‌های سینمایی که این یک سال تماشا کردم رو در این لیست بذارم. چند تا نکته بگم و بریم سراغ معرفی فیلم‌ها:

۱- سعی کردم فیلم‌ها حداکثر از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ باشن.ولی خب فیلم‌های قدیمی‌تر هم هستن. حتی از سال ۲۰۰۳

۲-فیلم شاهکاری از امسال (۲۰۲۱) تماشا نکردم.

۳-سعی کردم از کشورهای مختلف داخل این لیست بذارم.

۴- فیلم ها به سه دسته تقسیم می‌شن.

الف- شاهکار: وقتی به یک اثر برچسب «شاهکار» زده می‌شه یعنی اینکه اون اثر یک چیز خاص داره. اون چیز می‌تونه هر چی باشه. مثلا برای من فیلم‌نامه و داستان ناب خیلی مهمه. بازی بازیگران هم در رده‌ی بعدی قرار می‌گیره. فیلم‌های شاهکار این شکلی هستن که یک اثر جاودان در فرد به وجود میاره. این فیلم‌ها رو به همه پیشنهاد می‌کنم

ب- خوب: نه عالی و نه بد. صرفا یک فیلمی گفته می‌شه که ارزش یک بار تماشا کردن رو داره. متأسفانه فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۱ بودن، در این دسته قرار می‌گیرن. این فیلم‌ها تا حدودی سلیقه‌ای هستن و ممکنه کسی از تماشای فیلم مربوطه خوشش نیاد.

ج- متوسط: تماشای فیلم فقط وقت تلف کردن هست یا فیلم‌نامه‌ پر از باگ و نقص هست و باید بیشتر بهش پرداخته می‌شد. اکثر افراد از تماشای فیلم ناراضی بودن.

۵- اینکه این دسته‌بندی فیلم‌ها طبق نظر شخصی من هست. ممکنه هر فردی یک نظر متفاوتی روی فیلم داشته باشه!

همین اول هم بگم که من فیلم‌های DUNE و No time to die رو تماشا نکردم و احتمالا این دو فیلم جزو نمایندگان اسکار هم قرار گرفته باشن، چه بسا زیرمجموعه‌ی فیلم‌های شاهکار هم قرار بگیرن. علاوه بر این‌ها ۴ یا ۵ تا فیلم دیگه هم بوده که نمره‌ی خوبی کسب کرده‌‌ان ولی هنوز نتونستم دانلودشون بکنم در واقع لینک دانلودی نیافتم.

به هر حال بریم برای معرفی فیلم‌ها. اول از همه می‌خوام فیلم‌های شاهکار رو معرفی کنم.

 

!!هشدار!!

این مورد من رو خیلی اذیت می‌کنهدر رابطه با سانسور هم بگم که شما فیلم‌ها رو کلا بدون خانواده و با هندزفری تماشا کنین. حالا من یکسری فیلم‌ها رو تأکید می‌کنم که سانسور چقدر تأثیر گذار هست! اما در کل توصیه خودم اینه که سانسور نشده تماشا کنین اگه جایی احساس کردین باید رد کنین خودتون رد کنین.

 

ادامه مطلبsmiley

 

چند عدد روزانه‌نویسی

امیر + ۱۴۰۰/۹/۱۴، ۱۱:۲۲

۱- حدود چند ماه قبل این پست (لینک) رو گذاشته بودم. در رابطه با مقایسه من با یکی از اقوام پدری بود و ایشون دوباره کنکور مونده بود و نتیجه‌اش که اومد و فرهنگیان قبول شد. یعنی رشته‌ای که خودش دوست داشت رو قبول نشد که پزشکی بود. این قسمت رو از اون پست کپی می‌کنم:

 

ولی باور کنین اگه متوجه بشم که این بشر قبول نشده می‌رم فقط جلوی بابام داد می‌کشم و می‌گم که ببین این سوگلی‌ات که همیشه سنگش رو به سینه‌ات می‌کوبیدی دو سال برای کنکور تلاش کرد ولی هیچ پُخی نشد. عوضش یک بار هم از من حمایت نکردی که اون همه سال کنکورم از همه جا بهم ضربه وارد می‌شد ...

این کار رو انجام ندادم (داد زدن و ...)‌. به نظرم خیلی بچه‌گانه بود و من چه فکرهایی که می‌کردم. اصلا شاید بابام قصدی از مقایسه نداشت. ولی در کل این مقایسه هم صحیح نبود. 

 

۲- هر از چند گاهی از ارتباط خودم با دوستای دبیرستانم می‌گفتم و ناراحتی‌هایی که از خاطرات دبیرستان داشتم. اون موقع‌ها خیلی خواب دبیرستان رو می‌دیدم. خاطرات تلخی که زنده می‌شدن ولی الان با خارج از شدن از هر گونه ارتباط با دبیرستانی‌ها ، اون خاطرات سراغم نمیاد.

 

۳- اوایل مهرماه بود که یکی از همین همکلاسی‌های دبیرستانم به من زنگ زد (هر هفته زنگ می‌زد)‌ و همینطوری داشتیم صحبت می‌کردیم و در رابطه با یکی از همکلاسی‌های دیگه‌مون که امسال کنکور داشت از همدیگه پرسیدیم. رتبه‌اش رو تا حدودی گفتم (که اشتباه کردم و نباید می‌گفتم🤦‍♂️) و پرسید:«چرا می‌خواد بره فرهنگیان وقتی رشته‌های علوم‌پزشکی هستن.» این رو شنیدم ولی چیزی نگفتم. این جمله‌اش خیلی بهم بر خورد. هفته‌ی بعدش زنگ زد ولی من گوشیم رو جواب ندادم. یعنی اون موقع گوشی همراهم نبود که بتونم جواب بدم و داخل واتسآپ بهش گفتم که خودم بهش زنگ می‌زنم چون سرم خیلی شلوغه ولی چند هفته هست گذشته و تا حالا هم اون بهم زنگ نزده و من هم بهش زنگ نزدم. اون حرف‌ها رو به احتمال ۹۰ درصد از عمد و قصد خاصی نزده ولی اگه کسی همچین دیدگاهی نسبت به رشته‌ای که من داخلش هستم رو داره ، در آینده ممکنه جایی من رو برای رشته‌ای که هستم تحقیر کنه و برای همین کلا می‌خوام روابط دوستانه‌مون رو قطع کنم.

 

۴- فکر کنم رابطه‌ام هم با این دوستم قطع شد. (لینک) . همونی که سیگار می‌کشید و چاقو همراهش داشت! و هر دو هفته هم با سه تا دختر رابطه‌ی عاشقانه داشت!!! بهش چیزی نگفتم از اینکه از رفتارش خیلی راضی نیستم. ولی اینکه فعلا زنگ نزده خوبه. شاید بعدا زنگ بزنه اما می‌خوام سردتر رفتار کنم.

و ممنون بابت پیشنهاداتتون چه خصوصی و چه عمومی :)

 

۵- سال قبل یک چند تا فیلم مخصوص سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بودم. امسال هم همین برنامه هست. اما با تفاوت‌های زیاد. اینکه فیلم‌هایی که این یک سال تماشا کردم و از نظر خودم خوب بودن رو معرفی می‌کنم. مربوط به هر سال انتشاری باشه هم مهم نیست (می‌خواد مربوط به صد سال قبل هم باشه‌:) ) و هم اینکه اونجا نقد و تحلیل می‌کردم که به نظر خودم اصلا در جایگاهی نیستم که بخوام نقد کنم ، پس فقط نظرم رو به عنوان یک مخاطب معمولی برای هر فیلم می‌گم.

 

+ کسی از آقا محمدحسین وبلاگ «هنرنامه» خبری داره؟ وبلاگشون رو حذف کردن 😬

فرشته‌ی من

امیر + ۱۴۰۰/۹/۸، ۲۳:۲۶

(نسبتا طولانی ولی ارزش خواندن در یک اوقات فراغت داره}

 

پست کوتاه (طراحی سوال)

امیر + ۱۴۰۰/۹/۷، ۰۰:۰۱

قرار شد که دوشنبه از درس ریاضی برای بچه‌هایی کلاسی که می‌رم سوال امتحانی طراحی بکنم. اون هم به صورت آنلاین قراره برگزار بشه و مشکل زمانی به وجود میاد که زبان فارسی و انگلیسی در کسر و اعشار با همدیگه تفاوت دارن!

و سوالی که این شکلی نمایش داده می‌شه: 

قشنگ همه زحماتم رو به باد داد فکر کنم. سامانه‌های خارجی کلا این شکلی هستن سامانه داخلی هم نمی‌شناسم که کسر و اعشار رو به درستی انجام بده🤦‍♂️ . در رابطه با برگزاری امتحان در سطح شاد و یا واتسآپ هم اصلا حرفش رو نمی‌شه زد. چون احتمال تقلب ۸۰ درصد هست!
 

+نمی‌دونم چرا استادا یک دفعگی تصمیم گرفتن کل تکالیفشون رو همین هفته بذارن. کلی ددلاین و امتحان و کنفرانس همین هفته دارم و از پنجشنبه هفته‌ی قبل خودم رو دارم آماده می‌کنم ولی هنوز هم وقت کم آوردم و برای امتحان‌هام هیچی نخوندم 🤦‍♂️

چند کات از کارورزی امروز + جمع بندی کوچیکی از آموزش مجازی

امیر + ۱۴۰۰/۹/۱، ۱۸:۱۰

امروز مدرسه‌های ابتدایی هم حضوری شد و من هم پس از کلی پرس و جو متوجه شدم که امروز حضوری باید به مدرسه برم:

یک جمع بندی ریز هم از آموزش‌های مجازی بوده که می‌تونین اون قسمت رو بخونین و خالی از لطف نیست :)